header-img
نظر استاد طاهرزاده درباره کتاب «دارالشفاء»

نظر استاد طاهرزاده درباره کتاب «دارالشفاء»

استاد اصغر طاهرزاده در پاسخ به سوالی پیرامون کتاب «دارالشفا» تالیف استاد وکیلی ضمن پاسخ به این سوال گفت: تعطیلی حرم ها با تجویز پزشکان کار تخصصی نبوده است.

اصغر طاهرزاده وکیلی حرم

سوال: 

با سلام: اوقات شما بخیر. استاد، مطلبی از استاد وکیلی در کتاب دارالشفای ایشان که به تازگی چاپ شده خواندم مبنی بر اینکه تعطیلی حرم ها با تجویز پزشکان کار تخصصی نبوده چون لازمه آن این بوده که نمونه های آزمایشگاهی در محل حرمها انجام می شده است و نباید حکم فضاهای بیرون اماکن مقدسه را به اماکن مقدسه و حرم ها تسری می دادند. بلکه باید همان روش اثبات انتقال ویروس در فضاهای بیرون حرم ها عینا در حرم ها هم تکرار می‌شد تا بتوان به آن استناد کرد و بر اساس آن این اماکن را مانند سایر مکانها تعطیل اعلام نمود. البته باید تمام مطلب ایشان را با هم درنظر گرفت اما همین مقدار، این سوال را برای بنده به وجود آورد که آیا حکم نظام علی معلولی عالم در انتقال ویروس به انسان در اماکن مقدسه و سایر اماکن متفاوت است؟ آیا ممکن است همانطور که احتمال شفا در این مکانها بیشتر است احتمال انتقال بیماری کمتر باشد؟

 

جواب:

 باسمه تعالی/ سلام علیکم. به نظر بنده سخن جناب استاد وکیلی یک سخن علمی و منطقی است و اتفاقاً بنده در جریان تجربیاتی هستم که قسمت میکروب‌شناسی دانشگاه پزشکی اصفهان در کفشداری حضرت رضا علیه‌السلام انجام دادند و عجیب بود که به گفته‌ی جناب آقای دکتر اسفندیاری رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان حتی یک مورد از میکروب در آن‌جا یافت نشد، با این‌که مردم کفش‌های خود را با همان خاک‌آلودگی به کفشداری‌ها تحویل می‌دادند.

حدّاقل، پیشنهاد استاد وکیلی پیشنهادی است که نباید از نظر علمی نادیده گرفته شود. موفق باشید

 

لینک این پرسش و پاسخ : lobolmizan.ir/quest/28480