header-img
شروع ثبت نام مدرسه «حکمت» و «فقه و حدیث» صبح توحید
bg

مرتبط

شروع ثبت نام مدرسه «حکمت» و «فقه و حدیث» صبح توحید

مدرسه فلسفه و فقه و حدیث «صبح توحید» با ارائه درس خارج فقه تربیتی و درس علم النفس صدرایی حجت الاسلام و المسلمین استاد وکیلی به همراه مبحث فلسفه مقدماتی و حدیث شناسی حجت الاسلام و المسلمین تولایی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه «صبح توحید»، مدرسه معارفی صبح توحید با هدف نشر معارف عمیق تشیع در میان جویندگان آب زلال اسلام ناب در اول ذی القعده ۱۴۴۱ مصادف با ۳ تیر ۱۳۹۹ آغاز به فعالیت نمود.

اولین گام این مدرسه، در قالب برگزاری دوره میان مدت «مدرسه مجازی تابستانه» و با برگزاری سه درس «منطق کاربردی»، «عقاید استدلالی» و «سبک زندگی توحیدی» هم اکنون در جریان بوده و مخاطبان پرشمار این مدرسه در سطح عمومی به آموختن واحد‌های درسی ذکر شده می‌پردازند.

بنا به درخواست مکرر عزیزان، مدرسه معارفی صبح توحید علاوه بر سطح عمومی که هدف ترویج مبانی اسلام ناب و مکتب تشیع در قالبی غیر فنّی و قابل استفاده برای عموم دانش پژوهان در حال برگذاری است، بنا دارد تا با راه اندازی دو مبحث جدید در قالب مدرسه «حکمت» و مدرسه «فقه و حدیث» به سطح تخصصی ورود کرده و درخواست مخاطبان تخصصی خود را اجابت نماید.

 

مدرسه حکمت

مدرسه فلسفه صبح توحید وکیلی تولایی

 

دوره اول مدرسه فلسفه صبح توحید با رویکرد تبیین و ترویج حکمت متعالیه و معارف دقیق فلسفه اسلامی، در دو سطح کاملا مجزا دانش پژوه می‌پذیرد:

 

  • سطح پیشرفته
    در سطح پیشرفته، یک دوره مبانی و مسائل علم النفس صدرایی بر اساس آثار فیلسوف بزرگ جهان اسلام توسط حضرت استاد حجة الاسلام و المسلمین وکیلی تدریس خواهد شد.
    علاوه بر آثار جناب صدرا رضوان الله تعالی علیه و خصوصا جلد هشتم اسفار اربعه، سه اثر: علم النفس فلسفی(استاد فیاضی)، درآمدی به نظام حکمت صدرایی جلد ۳(استاد عبدالرسول عبودیت) و تکملة النهایة(استاد امینی نژاد) از مناببع اصلی این درس خواهد بود.
    مخاطبین این دوره تنها دانش پژوهانی می‌باشند که لااقل کتاب «بدایة الحکمه» یا کتابی معادل آن را درس گرفته باشند و عزیزانی که تا کنون هیچ تحصیل فلسفی نداشته اند، امکان شرکت در این دوره را نیز نخواهند داشت.

 

  • سطح عمومی
    سطح عمومی مدرسه فلسفه صبح توحید مخصوص کسانی است که به علم فلسفه و آموختن حکمت متعالیه علاقه داشته اما تا کنون امکان تحصیل رسمی این علم را نداشته‌اند.
    در سطح عمومی مدرسه فلسفه، یک دور نسبتا کامل مسائل فلسفی و اندیشه‌های حکمت متعالیه با تکیه بر اندیشه‌های فیلسوف بزرگ، مرحوم شهید آیة الله مطهری توسط استاد حجة الاسلام و المسلمین تولائی تدریس خواهد شد.
    کتاب فلسفه مقدماتی استاد عبدالرسول عبودیت منبع اصلی این واحد درسی خواهد بود.
    مخاطبین این دوره تمام علاقه‌مندان فلسفه اسلامی و حکمت صدرایی می‌باشند که تا کنون به صورت رسمی این درس را فرانگرفته و آشنایی مقدماتی با دانش منطق داشته و یا لااقل از تحصیلات کافی در علم ریاضی برخوردار می‌باشند.

 

مدرسه فقه و حدیث

مدرسه صبح توحید تولایی وکیلی

 

  • درس فقه
    چند سالی است که حضرت استاد وکیلی در مشهد مقدس به تدریس خارج فقه اشتغال داشته و طالبان فراوانی را از خرمن دانش ارزشمند خود بهره‌مند می‌سازند. دروس خارج استاد وکیلی علاوه بر اتقان علمی بالا و حجم فراوانی از دقت و نوآوری‌های علمی، همواره ناظر به نیاز‌های روز بوده و درصدد حل معضلات فقهی حکومت اسلامی و جامعه شیعی بوده‌اند.
    به اصرار بعضی از عزیزان که به دلیل عدم حضور در مشهد مقدس، توفیق استفاده از این درس پربار را نداشته‌اند، دوره جدید درس خارج فقه استاد عزیز، با موضوع فقه تربیت فرزند، به صورت مجازی و در قالب مدرسه فقه و حدیث صبح توحید برگذار خواهد شد.
    مخاطبین این دوره طلاب شاغل در سطح چهار حوزه علمیه می‌باشند و امکان شرکت در این درس برای سایر عزیزان فراهم نخواهد بود.

  • درس حدیث‌شناسی
    بنابر اهمیت شایان احادیث ائمه اطهار در فهم دین، مدرسه فقه و حدیث صبح توحید اقدام به برگذاری یک دوره تفصیلی «حدیث‌شناسی» نموده است.
    در این دوره که توسط حجة الاسلام و المسلمین تولائی برگذار می‌شود، به مهم‌ترین مسائل حدیث شناسی یعنی: تاریخ حدیث، درایة الحدیث و رجال پرداخته خواهد شد. آراء بزرگان معاصر این فن، نظیر حضرات آیات سیستانی و شبیری زنجانی محور این درسگفتار خواهد بود.
    مخاطبین این دوره طلاب و دانشجویان علاقه‌مند به حدیث و علوم حدیثی می‌باشند.

 

نحوه برگزاری دوره

 تمامی دروس مدرسه صبح توحید(مدرسه تابستانی، فلسفه، فقه و حدیث) در پلتفرم بومی «اسکای روم» برگزار می‌شود. بدین نحو که صوت استاد در این فضا بارگزاری شده و در طول هفته بر اساس هماهنگی های صورت گرفته، جلسه‌ای آنلاین جهت رفع اشکال و پرسش و پاسخ برگزار خواهد شد.

 

هزینه ثبت‌نام:

  • مبحث فقه و حدیث:
    سطح پیشرفته: ۲۰هزار تومان
    سطح عمومی: 20هزار تومان

  • مبحث فلسفه:
    درس استاد معظم حجت‌الاسلام و المسلمین وکیلی: ۴۰ هزار تومان
    درس حجت‌الاسلام و المسلمین تولایی: 30هزار تومان

 

 

راهنما (برای موارد ضروری): 09055386709


نکته مهم! برای اطلاع از برنامه های آموزشی عضویت در یکی از این دوکانال الزامی است:
تلگرام: https://t.me/sobhetowhid
ایتا: https://eitaa.com/sobhetowhid

 

% مهلت ثبت نام به اتمام رسیده است %